משלח חינם ברכישה מעל 299 ש"ח
עמוד זה מציג את חומרי־העל המרכזיים בסטודיו, עם תיאורים מעמיקים, סיפוריים וטכניים. המטרה היא לחשוף את הרקע, המקור, האופי והשימושים הייחודיים של כל חומר גלם – ולהמחיש כיצד השילוב ביניהם מייצר שפה עיצובית שלמה
אם יש חומר שמרגיש לי כמו שותף – זה החבל.
לא סתם התחלתי ממנו: הוא מגלם בתוכו גם מסע אישי שלי כטפסן לשעבר, וגם את כל מה שאני מחפש בחומר גלם – עוצמה, גמישות, נראות, ונאמנות מוחלטת למטרה.
החבלים שאיתם אני עובד מגיעים משני עולמות מקבילים: עולם הספורט והאקסטרים (חבלי טיפוס), ועולם התעשייה (חבלי עבודה בגובה).
שני הסוגים בנויים לעמידות קיצונית – רובם בקוטר של 8–10 מ״מ, בנויים לשאת עומסים של טון ויותר, ולהתמודד עם תנאים משתנים, חיכוך, מים, חום, קור.
חבלי טיפוס הם ססגוניים, צבעוניים, חיים. הם מגיעים עם דפוסים גרפיים מרהיבים – פסים, זיגזגים, שילובי צבעים – והם מביאים איתם תחושה של תנועה, של קצב, של ספורט.
חבלי עבודה בגובה, לעומתם, משדרים שקט. הם מונוכרומטיים יותר, כבדים יותר מבחינה ויזואלית, בנויים להיות סטטיים ויציבים – כמעט כמו כבל חשמל.
בסטודיו אני משלב בין שני הסוגים – לפעמים באותו פריט. חבלי טיפוס משתלבים מצוין בצמידים, שרשראות, חגורות. חבלי עבודה בגובה מוסיפים אופי רציני, תעשייתי, ויוצרים קונטרסט ויזואלי מעניין.
הם משמשים גם ליצירת שטיחים, תיקי צד, סלסלאות, רצועות לתיקים, ואפילו אלמנטים בנדנדות – תמיד בשילוב עבודת יד מוקפדת.
החבל הוא לא רק חומר – הוא מבנה, הוא שלד.
וכשנותנים לו כבוד – הוא נושא על עצמו את הסיפור כולו.
נשיאת עומסים של עד 2 טון
צבעוניים, ספורטיביים, גרפיים
מונוכרומטיים, טכניים, יציבים
צמידים, חגורות, תיקים, שטיחים, רצועות
זרנוק כיבוי הוא לא רק צינור – הוא קו ההגנה הראשון מול סכנה.
הוא נועד לשאת מים בלחץ גבוה, להיפתח במהירות, להיות שם כשצריך אותו. החומר שממנו הוא עשוי – שילוב של בד טכני צפוף עם ליבת גומי פנימית – עמיד במיוחד, גס, נוקשה כמעט, אבל עם פוטנציאל צורני וגרפי יוצא דופן.
רוב הזרנוקים שאנו אוספים הם לבנים, ברוחב של 80 מ״מ ובאורך של כ־15 מטר, חלקם חדשים לחלוטין – אבל מוגדרים כלא־שמישים לאחר תום חמש שנות תקן. גם כשמעולם לא חוברו למים, הם יוצאים משימוש – וכאן אנחנו נכנסים לתמונה.
אחד הדברים שהכי מרתקים בזרנוקים האלה הם ההדפסות.
כל זרנוק מגיע עם שפה משלו – טקסטים טכניים, תאריכי תוקף, סימוני יצרן – לעיתים בעברית, לפעמים באנגלית, ובמקרים נדירים גם בטיילנדית או שפות נוספות.
כשהזרנוק נשחק מעט, הטקסטים הופכים לטקסטורה, למעין שכבת גרפיקה חיה. וכשחותכים אותם נכון – כל פריט שנולד מהם מקבל אופי ייחודי, בלתי ניתן לשכפול.
אנחנו משתמשים בזרנוקי כיבוי ליצירת חגורות, רצועות תיק, שטיחים, סלסלאות, פחים, נדנדות ועוד.
זהו חומר קשיח אך גמיש, יציב אך פתוח, שמתאים בדיוק לרוח של פליירוסטר: חומרים תעשייתיים שעוברים טרנספורמציה דרך היד, התשוקה והעין.
גם לחומרים חדשים
עם תאריכים, טקסטים וסימונים טכניים
לבן, אדום תעשייתי
חגורות, תיקים, סלסלאות, שטיחים, פחים, נדנדות
יש משהו מרגש בלגעת בבד שהמריא.
בדי המצנחים שאנו משתמשים בהם הם בדים אולטרה־לייט – דקיקים במיוחד, במשקל של כ־40 גרם למ״ר בלבד – אך חזקים להפליא ביחס לעוביים. הם נוצרו בשביל תנועה חופשית, בשביל להיפתח ברגע נכון, בשביל לשאת גוף שלם באוויר, והם מביאים איתם את כל האיכויות האלה אל תוך הסטודיו.
הבדים מגיעים ממקורות שונים: מצנחים שיצאו משימוש על ידי אנשים פרטיים, שאריות ממפעלים, ולעיתים גם מרצפות ייצור. לפעמים הם חדשים כמעט לגמרי – אבל פגי תוקף – ולפעמים הם מגיעים עם סימני עבר שדורשים התייחסות יצירתית.
צבעוניותם עשירה: ירוקים בהירים, סגולים זוהרים, טורקיז חלק, כתום ניאון. כל ריבוע בד מספר סיפור אחר.
זה בד שדורש עבודת יד מדויקת מאוד. הוא חזק יחסית, אבל רגיש – כל מגע עם עצם חד עלול לקרוע אותו. לכן העבודה איתו נעשית בזהירות ובהבנה.
בזכות הקלילות והחוזק שלו, הוא מושלם לפאוצ'ים, רוכסניות, ערכות קומפקטיות – כל מה שדורש אחסון חכם ומשקל מינימלי. לפעמים אנחנו קוראים למוצרים האלה "אולטרלייט", כשם לא רק לבד – אלא לקטגוריה שלמה של פונקציונליות קלילה.
הבד הזה לוקח אותך לאוויר – גם כשהוא על האדמה.
במשקל כ־40 גרם למ״ר
דורש תפירה מדויקת
פאוצ'ים, ערכות קומפקטיות, תיקים קלים
אם בדי מצנח נועדו להיפתח באוויר, הרי שבדי כדור פורח נועדו להכיל אותו.
הם חייבים להיות עמידים לחום, לרוח, ללחץ פנימי גבוה – ויחד עם זאת להיות קלים, גמישים ונוכחים ויזואלית בשמיים.
הבדים שאנחנו אוספים מגיעים מכדורים פורחים שיצאו משימוש – לעיתים לאחר שנים של ריחוף, ולעיתים ישירות מרצפות ייצור – והם מהאיכות הגבוהה ביותר שפגשנו.
הבד עשוי אריגת Diamond Ripstop – טכניקת אריגה שמייצרת מבנה דמוי יהלום, המקנה לבד חוזק יוצא דופן תוך שמירה על גמישות. בנוסף, יש לו ציפוי מיוחד עמיד לחום של עד 150 מעלות – תכונה קריטית כשמדובר בבד שנמצא בסמוך לבלוארים של האש החמה שממלאת את הבלון.
לעומת בדי מצנח, זהו בד מעט עבה ורווי יותר. יש לו "גוף" – הוא מרגיש כמו שכבת מגן, עם תחושת עטיפה ולא רק משקל.
הוא מתאים במיוחד למוצרים שדורשים שילוב של עמידות עם אסתטיקה – ערסלים, תיקים, פאוצ'ים ותיקים חכמים שצריכים להחזיק מעמד לאורך זמן.
הצבעים מגוונים, לעיתים דרמטיים – כחול עמוק, אדום חם, ירוק בקבוק – והטקסטורה של היהלום מוסיפה תחושה גאומטרית מדויקת ואמירה עיצובית חזקה.
בכל פעם שאנחנו נוגעים בבד כזה, יש תחושה שהוא כבר היה למעלה – עכשיו הוא חוזר לקרקע, אך עם מטרה חדשה.
עד 150 מעלות
ערסלים, תיקים, פאוצ'ים, פריטים עמידים
יש חומרים שנושאים איתם זיכרון, ומדי פעם – גם דמות.
בדי המפרש שמהם אנחנו יוצרים הם מסוג Dacron – בד פוליאסטר טכני, צפוף, חזק ועמיד במיוחד, שנועד ללוות מפרשים בלב ים: להיפתח ברוח, להחזיק כיוון, ולספוג שנים של שמש, מלח ותנועה.
חלק מהבדים בסטודיו מגיעים מהיסטוריה אישית ועמוקה – אצלי זה מתחיל בבדים שקיבלתי מ״חתולי״, המפרשן העברי הראשון, שכבר לא איתנו.
מדובר ברצפות ייצור של מפעל נדיר, שבדים ממנו בני 10–15 שנה עדיין חדשים לגמרי – צבעוניים, יציבים, מרשימים. הם היוו את הבסיס לכל יצירת המוצרים הראשונים של פליירוסטר – תיקים, ארנקים, תיקי קניות, פריטי בייסיק עם נוכחות.
אבל לא רק משם: אנחנו מפרקים וממחזרים גם מפרשים של סירות קיימות, שותפים עם מועדוני שייט, ומשיגים גזירי חומר ייחודיים שלא ניתן למצוא בחנויות.
הבד עמיד במיוחד – אך אינו סלחני. כל מחט שנכנסת בו משאירה סימן ברור. לכן כל תפר מחושב, וכל חיתוך נעשה ביד עדינה.
הוא מפתיע בעוצמה שלו. למרות שהוא נראה פשוט – יש בו קשיחות מבנית, צבעוניות מרתקת, וגמישות שמאפשרת להפוך אותו לכל מה שנבחר.
בעיניי, זה לא רק בד – זה חומר עם משקל היסטורי. וכשמעניקים לו כיוון חדש – הוא ממשיך לנוע.
טכני, צפוף ועמיד
שעדיין שומרים על איכות
כל תפר נחרט
תיקים, ארנקים, תיקי קניות, רצועות
עפיפוני הרוח מביאים איתם אנרגיה מסוג אחר – קלילה, צבעונית, אך טכנולוגית לחלוטין.
הם נועדו לנסוק, לייצר תנועה מדויקת, לספק ריגוש.
והם בנויים בהתאם: שילוב של בדים דקיקים ועמידים, בידונים חזקים יותר שיוצרים את המסגרת, וחלקי חיבור מוקפדים שתוכננו לעמוד בלחצים גבוהים ובתנאי ים.
העפיפונים שאנו ממחזרים מגיעים ממועדוני ריחוף, גולשים פרטיים, ומקורות מפתיעים.
החלק המרכזי שלהם – הבד – הוא צבעוני, טקסטורלי, עם הדפסים גרפיים בולטים וסימונים צורניים.
המסגרת, הבידונים המתנפחים, עשויה בד עבה ומבני יותר – ממנו אנו יוצרים חיזוקים, בסיסים נוקשים לתיקים, ולעיתים גם אלמנטים עיצוביים בולטים.
אבל הקסם האמיתי נמצא בפרטים הקטנים:
אלמנטים מנירוסטה, אבזמים מאלומיניום, מיתרי דיינימה, מחברים שמיועדים לעבודה מדויקת בסביבה ימית – כל אחד מהם עובר אלינו ומשתלב מחדש בפריט.
מה שהיה פעם מערכת עילית להטסת עפיפון מקצועי – הופך לסוגר תיק, לעוגן של פאוץ', או לחיזוק דיסקרטי עם היסטוריה של ריחוף.
זה חומר של חופש – אבל גם של שליטה.
ובסטודיו, אנחנו אוהבים את המשחק בין השניים.
עם הדפסים גרפיים מעפיפוני רוח
למסגרות, חיזוקים ותוספות
דיינימה, אלומיניום, נירוסטה
תיקים, פאוצ'ים, חיזוקים, פרטים פונקציונליים
רשתות הצל בסטודיו הן דוגמה מושלמת לחומר שתוכנן להיות רקע – והפך לבמה.
הן נועדו לספק צל, להיטמע, לשמש כחיפוי. אבל כשהן מגיעות אלינו, אנחנו מסתכלים עליהן אחרת:
כבד ארוג־צפוף, פוליפרופילן עמיד, במשקל של 320 גרם למ״ר – שמביא איתו קשיחות, חוזק, ויציבות במינימום מאמץ.
הן מגיעות כמעט תמיד כשאריות – פסי ייצור, רצפות מפעל, קצוות של יריעות ענקיות.
אבל יש גם כאלה שמגיעות מתוך פרויקטים שהיינו שותפים להם, כמו כיפות גאודזיות שנתפרו לכיתות חוץ – ושם יצרנו כלכלה מעגלית אמתית: היינו חלק מהתכנון, ועכשיו אנחנו חלק מהשארית.
כך הופך שאריות החומר לא רק למשאב – אלא לסיפור המשכי.
הבד הזה מפתיע כל פעם מחדש:
הוא קשה לקריעה, כמעט בלתי מתפשר, אבל נעים לעבודה.
הוא יציב ועומד מעצמו – אבל שומר על קלילות.
הוא מחזיק צבע טוב לאורך זמן – ולרוב מופיע בלבן ובירוק תעשייתיים, עם נוכחות צנועה אך ברורה.
אנחנו משתמשים בו בעיקר לתיקים – תיקי קניות, תיקים לנסיעות, תיקי שטח – ולסלסלאות עמידות.
הוא מחזיק צורה, מקבל תפרים היטב, ויודע לשאת משקל בלי לזוז.
זה חומר שלא מבקש תשומת לב – אבל כשנותנים לו אותה, הוא פורץ קדימה.
במשקל 320 גרם למ״ר
כולל מפרויקטים שיצרנו
יציב, עמיד, מחוספס
לבן, ירוק, לעיתים שחור
תיקי קניות, תיקי שטח, סלסלאות עמידות
קורדורה הוא לא רק בד – זו שפה.
זהו שם מותג שהפך לגנרי, לסימן ההיכר של בדים טכניים שנועדו להחזיק מעמד – בצבא, בשטח, במסעות, בכל מקום שבו נדרשת אמינות.
הבדים שאנו אוספים בסטודיו מגיעים בעיקר משאריות של תעשיות שמייצרות לצבאות ברחבי העולם: דוגמאות, רצפות ייצור, קטעי פסולים – כל מה שנפלט ממערך הייצור והופך אצלנו לחומר־על.
הקורדורה הוא בד ניילון עמיד מאוד, עם צפיפות גבוהה במיוחד – לרוב בעובי 500 או 1000 דנייר – מה שמקנה לו עמידות יוצאת דופן לקרעים, שחיקה, מים, UV, וכל מה שהטבע (או העיר) יכולים להטיל עליו.
הוא מיועד מלכתחילה למוצרים שנועדו להחזיק שנים – תיקים צבאיים, אפודים, מגנים – ולכן השימוש בו בפריטים שלנו לא מתפשר: פאוצ’ים, תיקים, ארנקים, רצועות שצריכות לעבוד קשה.
אחד הדברים המעניינים בקורדורה הוא האופן שבו הוא מצליח להיות גם גס וגם מעוצב – יש לו נוכחות ברורה, תחושת קשיחות, אבל הוא גם מקבל צבע היטב, ויכול להשתלב בשפה עיצובית אורבנית־נקייה.
הוא מרגיש כמו חומר שלא צועק – אלא פשוט עומד, ונשאר.
במוצרים שאנחנו יוצרים, הקורדורה מעניק שקט. הוא סוגר את הפינות. הוא מחזיק את הדברים במקום.
וכשאתה סומך על החומר שלך – אתה חופשי להתפרע עם כל השאר.
בעובי 500–1000 דנייר
תיקים, פאוצ’ים, רצועות ופריטים פונקציונליים
כשביטחון הופך לחומר יצירתי.
יש חומרים שמגיעים אליי כשהם כבר עייפים – לא מהמגע של היד, אלא מהאחריות של החיים.
רתמות טיפוס וסנפלינג, יחד עם רתמות עבודה בגובה, נולדו לעולם שבו כל תפר חשוב, כל לולאה צריכה לעמוד במאות קילוגרמים, וכל אבזם הוא פקח שמסתכל על הכל מלמעלה.
וכשהן מגיעות לסטודיו, הן מביאות איתן גם את המשקל הזה – וגם את החופש להשתחרר ממנו.
רתמות מעולמות הטיפוס והסנפלינג הן צבעוניות, מלאות אנרגיה ספורטיבית.
הן חבקו מטפסים, ליוו מדריכים, ראו קירות, הרגישו חללים גבוהים.
הצבעים שלהן גרפיים, הקווים שלהן תזזיתיים, והחומר מרגיש כמעט חי – כמו זיכרון של תנועה.
רתמות מעולמות העבודה בגובה הן יותר מונוכרומטיות, יותר טכניות, פחות "שואו" ויותר "בטיחות".
הן יציבות, סטטיות, ונותנות תחושה של אחריות כבדה.
פחות קישוט – יותר הנדסה.
והשקט שלהן יפה לא פחות.
בסטודיו, שני העולמות האלה נפגשים.
אני מפרק את הרתמות לחלקים – רצועות, אבזמי פלדה ואלומיניום, טבעות, תפרי בטיחות – ומחזיר לכל רכיב חיים חדשים.
הרצועות נהיות רצועות נשיאה לתיקים טקטיים־אורבניים, אבזמי טיפוס הופכים לסגירות אסתטיות, ולולאות שהיו מיועדות להצלת חיים הופכות לנקודות עיגון של עיצוב.
יש משהו עמוק בחומר הזה:
הוא מגיע מעולמות של אחריות – וממשיך לעולמות של חופש.
הוא נולד כחלק מציוד בטיחות – וממשיך כפריט אופנה מלא נשמה.
הוא קשוח – אבל יודע להיות יפהפה כשהוא משתחרר מהתפקיד.
בעמידות גבוהה
אלומיניום, פלדה ונירוסטה
נפסלו לשימוש אך תקינים חומרית
רתמות ספורט (טיפוס/סנפלינג) עם רתמות טכניות (עבודה בגובה)
ספורטיבית מול מונוכרומטית
מתאימות לחיזוקים, רצועות, ידיות ואלמנטים פונקציונליים בתיקים